waiuer.blogg.se

Through all illusions I shall see

Fredag och en kopp cafe dumle med min fina vän.

Kategori: Allmänt

 
Idag så åt pappa och jag på thairestaurangen här i byn och det var sypergott!
Blev verkligen supermätt, nästan för mätt haha!
Efter det så körde pappa mig till bussen.
I Tibro hoppade min fina vän Jessica på så vi satt och pratade om allt möjligt medans bussen körde oss till Skövde. Väl framme där satte vi oss på pims och prövade något nytt, cafe dumle fick det bli.
Galet god var den! Rekommenderar verkligen.
Sen fick Jessica vara mitt smakråd under min shoppingtur, testade ett fint typ nattlinne men den satt jättekonstigt.
Men hittade istället två stycken gosiga tröjor!
På killavdelningen förstås eftersom alla tjejer tydligen vill ha stickade tröjor över naveln? Nej. Bara nej.
 
Okej, jag kan väl förstå att det är inne med magtröjor på sommaren men hallå? Hösten är här!
Och vad har hänt med klädstorlekarna egentligen? Kommer ihåg när strl 36 var perfekt.
Strl 36 idag är ju skitlitet! Inte konstigt att 13-17 åringar börjar tycka att de är tjocka. Jag är smal och lång och jag behöver ibland köpa strl 42 på en del tshirts och tröjor då min vanliga strl 38 är för litet.
Lägg av affärer, gör storlekarna så som dem var förut, tack och hej.
 
Iaf så åkte Jessica hem till sig och jag hem till mig. Hemma väntade pappas goda äppelpaj, omnom.
Sen blev det rostat bröd, räkor och aioli. Hej dålig vitlöksandedräkt.
Nu kollar vi på X-factor i soffan och bara chillar.
Ska ner till mitt rum och pyssla snart, vill måla men akvarellfärgerna är slut :(
Ska komma ihåg att önska mig det i julklapp.
Det var väl dagen.
 
För övrigt, en av dagens inköp, gosigos tröjan number one:
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: